• DORADZTWO ZAWODOWE w SZKOLE

        • Szybko następujące zmiany na rynku pracy i w życiu społecznym wymuszają potrzebę wsparcia uczniów w procesie samookreślenia, samodoskonalenia i świadomego planowania własnej kariery zawodowej oraz poznawania siebie i świata przez całe życie.

          Realizowany w szkole Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego nie jest systemem diagnozującym, lecz doradczym, który stwarza możliwości i pomaga w rozwiązywaniu problemów powiązanych z wyborem kierunku kształcenia, drogi kształcenia i planowaniem kariery zawodowej.

          Podejmowane działania mają pomóc dzieciom i młodzieży w rozpoznawaniu zainteresowań i zdolności, zdobywaniu informacji o zawodach i pogłębianiu wiedzy na temat otaczającej ich rzeczywistości społecznej.

           

          • W oddziale przedszkolnym

          • Działania w zakresie doradztwa zawodowego obejmują preorientację zawodową, która ma na celu wstępne zapoznanie dzieci z wybranymi zawodami a także pobudzanie i rozwijanie ich własnych zainteresowań i uzdolnień.

            Klasy 1-3


            To okres przejścia od orientacji na zabawę do orientacji na pracę, wzmacniane przez odgrywanie różnorodnych ról zawodowych. Uczeń ćwiczy umiejętność planowania swoich działań i opracowuje na podstawie własnych doświadczeń strategie rozwiązywania pojawiających się trudności.

            Klasy 4-6


            Okres rozwojowy 10–12 lat to przejście z etapu fantazji do etapu zainteresowań, w którym uczeń kształtuje obraz samego siebie i własne „ja” zawodowe opierając się na własnych dokonaniach w rożnych obszarach oraz na podstawie relacji i identyfikacji ze światem dorosłych.

            Klasy 7-8


            To okres przejścia od etapu zainteresowań do etapu uświadamiania sobie własnych możliwości, zdolności oraz okres krystalizowania się hierarchii wartości, co związane jest z potrzebą doświadczania oraz podejmowania prób sprawdzania swoich możliwości.

             

          • Cele doradztwa zawodowego

          • Klasy 1-3


            Wstępne zapoznanie uczniów z różnorodnością zawodów na rynku pracy, rozwijanie pozytywnej i aktywnej postawy wobec pracy i edukacji oraz stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających poznawaniu i rozwijaniu zainteresowań oraz pasji.

            Klasy 4-6


            Zapoznanie uczniów z wybranymi zawodami, kształtowanie pozytywnych postaw wobec pracy i edukacji a także pobudzanie, rozpoznawanie i rozwijanie ich zainteresowań, uzdolnień oraz pasji.

            Klasy 7-8


            Przygotowanie uczniów do odpowiedzialnego planowania kariery i podejmowania, przy wsparciu doradczym, decyzji edukacyjnych i zawodowych, uwzgledniających znajomość własnych zasobów oraz informacje na temat rynku pracy i systemu edukacji.

            Należy pamiętać, że potrzeby uczniów w zakresie poradnictwa zawodowego zmieniają się w zależności od wieku uczniów oraz od stopnia wiedzy, jaką już posiadają.

      • Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego

        Obejmuje działania kierowane do uczniów, rodziców, nauczycieli. Realizowany jest przez dyrekcję, wychowawców, nauczycieli wszystkich przedmiotów, pedagoga szkolnego, współpracujące ze szkołą podmioty oraz uczniów i ich rodziców.

         

  • Galeria zdjęć

      brak danych
  • Copyright Szkoła Podstawowa nr 73       

    Wszelkie prawa zastrzeżone