• Projekty Szkolne

  • Projekty Szkolne

      • Polak ma essę 2!
        • Polak ma essę 2!

        • W roku szkolnym 2024/2025 nasza szkoła dołączyła do grona ponad tysiąca placówek z całej Polski, które realizują Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Polak ma essę 2!”. Projekt ma na celu pokazanie, że język polski to coś więcej niż ortografia i gramatyka — to przestrzeń do twórczego myślenia, odważnego wyrażania siebie, budowania relacji i rozwijania pasji.
        •  

          Co to jest "Polak ma essę 2!"?

          Polak ma essę 2! to druga edycja popularnego projektu edukacyjnego stworzonego przez nauczycielki z SP nr 12 w Głogowie — Martę Potrykowską (polonistkę) i Annę Sołtysik (historyczkę). Projekt od początku zdobył ogromne zainteresowanie szkół w całym kraju.

          Główne cele projektu to:

          • rozwijanie kreatywności i samodzielności uczniów,

          • utrwalanie wiedzy poprzez działanie i zabawę,

          • wzmacnianie współpracy w grupie,

          • budowanie pozytywnego wizerunku języka polskiego jako przedmiotu, który może być ciekawy i inspirujący.

          Projekt trwał od 1 października 2024 r. do 30 maja 2025 r. Uczestnicy mieli za zadanie wykonać minimum 5 zadań z zaproponowanej listy. My wykonaliśmy ich 10!



          Jak realizowaliśmy projekt w naszej szkole?

          W ramach projektu uczniowie klas 4–8 wzięli udział w różnorodnych, nieszablonowych działaniach, które połączyły naukę z kreatywną zabawą.

          Klasa 4

          • 4a – „Uczniowska sztafeta ortograficzna” — ortografia w ruchu, z elementami rywalizacji i śmiechu. Tradycyjne dyktando ustąpiło miejsca zabawie.

          • 4b – przygotowanie wiosennej, zdrowej kanapki dla Alcesta, bohatera lektury — uczniowie połączyli kulinarne pomysły z literackim światem

          Klasa 5

          • Podczas pracy z lekturą „Tajemniczy ogród” powstały piękne leporello — literackie harmonijki, które pozwoliły na kreatywną prezentację treści i bohaterów.

          • Uczniowie poznając mitologię, stworzyli facebookowe profile bogów olimpijskich — w ten sposób mitologia zyskała nowoczesny kontekst.

          Klasa 6

          • Szóstoklasiści realizowali projekt poświęcony Marii Skłodowskiej-Curie — połączenie historii, nauki i pracy zespołowej.

          • Razem z klasą 7 tworzyli frazeologiczne ogłoszenia — np. „Szukam igły w stogu siana” albo „Sprzedam kota w worku” — kreatywność nie miała granic!

          Klasy 7

          • Uczniowie napisali e-maile do bohaterów dramatu Aleksandra Fredry — był to ciekawy sposób na interpretację i kontakt z klasyką.

          • W ramach „literackiego prania” i zabawy w lepieje powstały humorystyczne wierszyki z morałem, a językowe wyzwania z frazeologizmami dostarczyły mnóstwo śmiechu.

          Klasy 8

          • Ósmoklasiści przenieśli się w czasy okupacji, tworząc ulotki Rudego z lektury „Kamienie na szaniec” — dzięki temu lepiej zrozumieli ideę małego sabotażu.

          • Stworzyli też słowniczek trudnych słów, który wykorzystali w kalamburach.

          • A na koniec – „skarpetki nie do pary”, czyli oryginalny trening przed egzaminem.

          Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie:

          • podnieśli swoje umiejętności językowe,

          • uwierzyli, że potrafią pisać i tworzyć niebanalne treści,

          • zbudowali poczucie własnej wartości i odwagi w wyrażaniu opinii,

          • zintegrowali się, bawiąc i ucząc równocześnie.

           

          Z niecierpliwością czekamy na kolejne edycje — kto wie, jakie pomysły przyniesie "Polak ma essę 3"?

          Zapraszamy do galerii Polak ma essę2!

          Katarzyna Kopyścińska - Łada

          Małgorzata Pazik

        • Wróć do listy artykułów
  • Galeria zdjęć

    • brak danych
  • Copyright Szkoła Podstawowa nr 73       

    Wszelkie prawa zastrzeżone