• E-Lekcje klasy 1-3

      • E-Lekcje! dla uczniów klas trzecich!
        • E-Lekcje! dla uczniów klas trzecich!

        • 16.04.2020
        • Szanowni Rodzice, Kochane Dzieci, święta już za nami. Mamy nadzieję, że spędziliście je bardzo miło, że przykicał do Was króliczek i pozostawił małe, słodkie co nieco i że nabraliście sił i chęci do dalszej pracy.

        • Pamiętajcie zostańcie w domach i dbajcie o Siebie!

          Przed nami tylko trzy dni pracy w „szkole bez szkoły”. Zanim jednak przedstawimy Wam nasze plany na ten wyjątkowo ciekawie zapowiadający się krótki  tydzień kilka słów o ocenianiu.

          ZASADY OCENIANIA PRACY ZDALNEJ

          ♦ ocenie podlegają zadania i ćwiczenia przygotowane do wykonania na każdy dzień,

          ♦ ćwiczenia i zadania z każdego dnia i z każdego przedmiotu oceniane są osobno,

          ♦ można otrzymać za każdy dzień:

          + (plus) - wszystkie zadania z danego przedmiotu wykonane są prawidłowo i starannie,

          +, - (plus, minus) - część zadań jest wykonanych prawidłowo lub nie wszystkie wskazane zadania zostały wykonane lub są wykonane wyjątkowo niestarannie

          - (minus) – praca nie została wykonana,

          ♦ oceniane są: poprawność (bezbłędność), staranność, systematyczność i kreatywność ( w tych przypadkach, gdzie to możliwe),

          ♦ w piątek wystawiana jest jedna ocena z poszczególnych przedmiotów za pracę w ciągu całego tygodnia ( na podstawie wcześniejszych ocen),

          ♦niektóre ćwiczenia i zadania oceniane są dodatkowo według wcześniejszych zasad np. wypowiedzi pisemne, testy, kartkówki i inne),

          ♦ prace plastyczne i techniczne oceniane są według wcześniejszych zasad,

          ♦ oceny z wf i muzyki wystawiane są na podstawie informacji uzyskanych od uczniów lub ich rodziców pisemnie (w SMS lub w Librusie) na temat wykonanych zadań, według wcześniejszych zasad,

          ♦ doświadczenia, hodowle i inne dodatkowe zadania oceniane są według wcześniejszych zasad,

          ♦ wykonane prace należy sfotografować i wysłać do nauczyciela (SMS, Librus, e-mail)

          Oceny wstawiane są do Librusa.

          Mamy nadzieję, że hodowla cebuli jest już gotowa o możemy ją obejrzeć. Czekamy na zdjęcia i kalendarze obserwacji (niektórzy wyhodowali naprawdę piękne okazy).

           

          15 kwietnia – środa

          Temat: Na Warmii i Mazurach

          Język polski i przyroda

          Dzisiaj poznamy lepiej nasz kraj – Polskę, a właściwie jeden z jej regionów leżący na północy - Warmię i Mazury. Być może ktoś z Was spędzał tam wakacje albo ma tam rodzinę i powie: -„Przecież ja to wszystko wiem i wszystko widziałem. Przecież to piękna kraina pełna jezior i lasów”. Oczywiście, ale nie wszyscy tam byli i to piękno mogli podziwiać. Dlatego ta lekcja. Zaczniemy od pracy z mapą Polski.

          ♦ jeśli masz, przygotuj mapę Polski i odszukaj na północy Polski teren, którym dziś się zajmujemy – Warmię i Mazury. Jeśli nie masz mapy w domu skorzystaj z mapy w Internecie

          http://ksng.gugik.gov.pl/pliki/mapa_administracyjna_polski_2020.pdf

          http://www.wpkw.ehost.pl/gfx/granica.jpg

          teraz już wiesz gdzie w Polsce leży ta kraina,

          ♦przyjrzyj się temu regionowi: odszukaj miasta (zaznaczone czerwonym kolorem) i odczytaj ich nazwy, odczytaj nazwy jezior (niebieskie plamy i plamki) i postaraj się chociaż kilka zapamiętać,

          ♦ przeczytaj tekst z Podręcznika, część 4 str. 22-23,

          ♦ odpowiedz ustnie na pytania 1 i 2 str. 23 Podręcznik, część 4

          ♦ obejrzyj filmiki: „Mazury polskie to ...” i „Warmia i Mazury …”

          https://www.youtube.com/watch?v=onadbIr2Wdw

          https://www.youtube.com/watch?v=l6_i1wgbXtM

          ♦ wykonaj pisemnie w zeszycie w linie ćwiczenie 1 i 3 str. 17 Karty ćwiczeń, część 4 (ćwiczenia w linie). Polecenie do ćwiczenia 1 s. 17

          Połącz w pary rozsypane testy i przepisz do zeszytu.

          ♦ Wykonaj w zeszycie w linie ćwiczenie 4 str. 18 (bez kropki) Karty ćwiczeń, część 4 (ćwiczenia w linie),

          ♦ ułóż puzzle: https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/221517-m%C3%B3j-oko%C5%84

           

          Muzyka

          Posłuchaj piosenki "Wesoły żeglarz" https://www.youtube.com/watch?v=WHVrE8ZcorQ,

          możesz też zaśpiewać  - tekst piosenki str. 104  Karty ćwiczeń, część 4 (ćwiczenia w linie)

           

          Matematyka

          Zapisz w zeszycie

          1dag (dekagram) =10g(gramów)

          1kg =100dag

          1kg =1000g

          1tona (t) =1000kg

          ♦ wykonaj ćw. 2, 3 str. 12 Karty matematyczne, część 4 (ćwiczenia w kratkę)

          Przeczytaj uważnie

          3kg20dag∙2=6kg40dag

          Należy mnożyć najpierw kilogramy 3kg∙2, a potem dekagramy 20dag∙2,

          6kg40dag:2=3kg20dag

          Należy dzielić najpierw kilogramy 6kg:2, a potem dekagramy 40dag:2,

          Możesz jeszcze spojrzeć do Podręcznika, część 4 str. 117 wzór w ćwiczeniu 1 i 4

          ♦ wykonaj ćw. 4 str. 12 Karty matematyczne, część 4 (ćwiczenia w kratkę)

           

          Szachy klasa 3a

          Wykonaj ćwiczenia

          https://szachydzieciom.pl/?page_id=3082#1

          https://szachydzieciom.pl/?page_id=3085#1

          https://szachydzieciom.pl/?page_id=3104#1

          https://szachydzieciom.pl/?page_id=3110#1

          Jeśli masz ochotę rozegraj partyjkę z komputerem: https://www.chesskid.com/pl/computer/play

           

          16 kwietnia  - czwartek

          Temat: Legenda o Królu ryb

          Wf

          Do wyboru:

          https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM

          https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE

          https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

          https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

           

          Język polski

          Z regionem, o którym mówiliśmy wczoraj (Warmia i Mazury) związane są legendy.

          Oto jedna z nich. Poproś kogoś dorosłego, aby pomógł Ci przeczytać tę legendę i wyjaśnił trudne słowa

          ♦ obejrzyj i przeczytaj komiks Podręcznik, część 4 str. 24-25

          ♦ wykonaj ćw. 2, 3 str.19 Karty ćwiczeń, część 4 (ćwiczenia w linie)

          ♦ wykonaj ćw. 4 str. 18 – kropka Karty ćwiczeń, część 4 (ćwiczenia w linie)

           

          Plastyka

          Wykonaj ćw. 6 str.20 Karty ćwiczeń, część 4 (ćwiczenia w linie). Jeśli nie masz farb, narysuj kredkami.

           

          Matematyka

          Wykonaj test: http://www.math.edu.pl/testy,sp,obliczenia-wagowe-1, pochwal się swoimi wynikami

           

          17 kwietnia – piątek

          Temat: Nad jeziorami

          Język polski i przyroda

          ♦ przeczytaj wiersz pt. „Nad jeziorami” str. 27 Podręcznik, część 4

          ♦ wykonaj ustnie ćw. 1, 2 str. 27 Podręcznik, część 4

          ♦ obejrzyj zdjęcia str. 28-29, a następnie przeczytaj tekst pt. „Życie w jeziorze” str. 28-29  Podręcznik, część 4

          ♦ obejrzyj film

          https://www.youtube.com/watch?v=Zniz1Igmetw

          ♦ obejrzyj lekcję przyrody  - Uniwersytet Dzieci

          https://www.youtube.com/watch?v=hxrDjKbuoD4

          ♦ obejrzyj ilustrację

           

           

          ♦ zapisz w zeszycie w linie. Pisz tak:

          Strefy wód:

          1. Strefa………..(wpisz nazwę)

          2.Strefa…………

          3.Strefa……….

          ♦ wykonaj ustnie ćw. 7str. 23 Karty ćwiczeń, część 4 (ćwiczenia w linie)

          ♦ wykonaj pisemnie ćw. 8, 9 str. 23 Karty ćwiczeń, część 4 (ćwiczenia w linie).

          Pamiętaj, że opis składa się z 3 części: wstęp (co to jest, co będziesz opisywać), opis główny (jak wygląda, jaką ma budowę), zakończenie (własna opinia, wrażenia)

          ♦ zapisz w zeszycie w linie

          Nie z przymiotnikami i przysłówkami piszemy łącznie np. nieładny, nieładnie, niesmaczny, niesmacznie

          ♦ wykonaj ustnie ćw. 4 str. 22 - Karty ćwiczeń – część 4 (ćwiczenia w linie)

          ♦ wykonaj pisemnie ćw. 6 str.22 - Karty ćwiczeń – część 4 (ćwiczenia w linie)

          Jeśli masz ochotę możesz wykonać doświadczenie str. 30 Karty ćwiczeń, część 4 (ćwiczenia w linie)

           

          Matematyka

          Pamiętaj dodawaj kilogramy do kilogramów a dekagramy do dekagramów.

          Odejmuj kilogramy od kilogramów, a dekagramy od dekagramów.

          ♦ wykonaj ćw. 3 str. 16 Karty matematyczne, część 4 (ćwiczenia w kratkę)

           

          Zajęcia informatyczne

          Zagraj w Minecraft – Godzina kodowania: Wodna podróż lub Podróż bohatera

          https://code.org/minecraft

           

          Wf

          Do wyboru

          https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM

          https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE

          https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

          https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA 

           

          Kochani bardzo Was prosimy o codzienną pracę i systematyczne jej przesyłanie.

          Jeśli będziecie potrzebowali pomocy w rozwiązaniu zadań, ćwiczeń lub innej sprawie możecie zadzwonić do swojej pani w godz. 9.00-11.00 (nr telefonu posiadają Wasi rodzice/opiekunowie)

          Mocno Was ściskamy i tęsknimy za Wamismiley

          Panie:

          Marzena Mrozińska

          Iwona Elznerowicz

          Iwona Janowska

        • Wróć do listy artykułów
    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 73 im. Króla Stefana Batorego
      • sekretariat@sp73.edu.pl
      • Dyrektor Szkoły: Marzena Mrozińska
      • 22 619-55-01
      • 03-741 Warszawa, ul. Białostocka 10/18
      • Administrator strony: Grażyna Chmielewska
      • grazyna.chmielewska@sp73.edu.pl
      • Inspektor ochrony danych: Piotr Paczkowski
      • iod.oswiata@dbfopraga-pn.waw.pl
  • Galeria zdjęć

      brak danych
  • Copyright Szkoła Podstawowa nr 73       

    Wszelkie prawa zastrzeżone