• E-Zajęcia (terapie, świetlica, koła)

      • Zabawy Pobudzające Twórcze Myślenie
        • Zabawy Pobudzające Twórcze Myślenie

        • 11.05.2020 13:52
        • W domu może być czasem nudno, dlatego o to kilka propozycji ćwiczeń dla dużych i małych, których celem jest wspaniała zabawa oraz rozwój twórczego myślenia.
        • Inne zastosowanie przedmiotów:

          Uczestnicy siadają w kręgu. Dostają jeden przedmiot. Jest to przedmiot dobrze im znany – parasol, kapelusz, garnek, itp... Kolejno podają go sobie.

          Ich zadaniem jest wymyślenie jak największej ilości zastosowań dla tego przedmiotu.

           

          Czasami czuję się jak...

          Uczestnicy dobierają się w pary. Spacerując obserwują pomieszczenie i przedmioty. Kiedy zauważą coś interesującego mówią drugiej osobie: „czasami czuję się jak..., bo...”

          (Czasami czuję się jak zamknięte drzwi, bo pilnuję, aby nikt nie dowiedział się jaki naprawdę jestem w środku.)

          W tym ćwiczeniu najważniejsze jest uzasadnienie porównania siebie z przedmiotem.

           

          Supermarket

          Uczestnicy zostają podzieleni na małe grupy. Grupy stają się specjalistami od reklamy w supermarketach.

          Wprowadzenie:

          Zbliża się wielka promocja, którą ogłaszaliście od długiego czasu w gazetach i telewizji. Wiecie, że do waszego supermarketu przyjdą tysiące ludzi, którzy chcą koniecznie kupić to, co im obiecywaliście. Niestety tego nie macie. Wasz dostawca pomylił transporty i dostaliście zupełnie coś innego, niż mieliście dostać. Ludzie czekają i nie ma czasu na wymianę towaru. Musicie sprzedać to, co dostaliście zamiast tego, co obiecaliście.

          Każda z grup losuje nazwy dwóch niezwiązanych ze sobą przedmiotów. Pierwszy jest towarem, który był reklamowany. Drugi jest towarem, który aktualnie jest w sprzedaży. Zadaniem grup jest wypisanie jak największej ilości cech wspólnych przedmiotu i pominięcie wszystkich różnic. Cechy mogą dotyczyć wyglądu, zastosowania, smaku, zapachu, wagi itp...

          Po upływie 15-20 minut grupy prezentują swoje osiągnięcia.

          Część druga zabawy Supermarket:

          Na podstawie wypisanych cech grupy opracowują plakat promujący zakup jednego towaru zamiast drugiego oraz hasło reklamowe, które zostanie zamieszczone na plakacie.

          Opracowała

          Patrycja Bartoszak-Kempa

        • Wróć do listy artykułów
    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 73 im. Króla Stefana Batorego
      • sekretariat@sp73.edu.pl
      • 22 619-55-01
      • 03-741 Warszawa, ul. Białostocka 10/18
      • Grażyna Chmielewska
      • grazyna.chmielewska@sp73.edu.pl
      • Paulina Siewierska
      • iod.oswiata@dbfopraga-pn.waw.pl
  • Galeria zdjęć

      brak danych
  • Copyright Szkoła Podstawowa nr 73       

    Wszelkie prawa zastrzeżone