• Projekty Szkolne

        • Projekty szkolne to krótkie cykle zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych, w ramach których realizujemy własne programy autorskie lub uczestniczymy w inicjatywach zewnętrznych.

          Ich realizacja wzmacnia nie tylko zdobywanie nowych wiadomości z różnych dziedzin. Realizacja projektów rozwija przede wszystkim kreatywność, wyobraźnię i logiczne myślenie. Uczniowie zdobywają umiejętność pracy zespołowej, systematyczności i odpowiedzialności, doskonalą umiejętność samokształcenia.

          Większość zadań projektowych realizujemy z wykorzystaniem narzędzi i technologii cyfrowych.

          Realizacja projektów służy zdobywaniu kluczowych kompetencji XXI wieku.


           

        • BAKCYL - o finansach i bezpieczeństwie w cyberprzestrzeni
          • BAKCYL - o finansach i bezpieczeństwie w cyberprzestrzeni

          • 06.07.2022 12:43
          • Uczniowie klas 7-8 uczestniczyli w cyklu lekcji o finansach i bezpieczeństwie w cyberprzestrzeni w ramach projektu BAKCYL, którego organizatorem jest Fundacja Warszawski Instytut Bankowości.
          • Projekt został doceniony przez Radę Edukacji Finansowej, otrzymał wyróżnienie za szczególne przyczynianie się do rozwijania kompetencji finansowych społeczeństwa w roku 2021 r. Uczestniczyło w nim ponad 91 tys. uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych, w tym z naszej szkoły prawie 90. To nasz skromny udział we wspólnym sukcesie!

            Zajęcia odbywały się w formie spotkań online, uczniowie mogli na czacie zadawać pytania i odpowiadać na pytania prowadzącego.



            Lekcja "Twoje pieniądze" dotyczyła kwestii kluczowych – znaczenia oszczędzania i planowania własnych finansów. W odniesieniu do realiów portfela ucznia omawiane były takie zagadnienia, jak: sposoby organizowania finansów osobistych z uwzględnieniem przychodów (np. kieszonkowego), wydatków, a przede wszystkim planowania oszczędności i tworzenia funduszu bezpieczeństwa. Uczniowie poznali różnorodność sposobów płacenia kiedyś i dziś, w tym na czym polega obrót bezgotówkowy.

            Lekcja "Od oszczędzania do inwestowania" rozszerzyła znaną już uczniom kwestię oszczędzania o bardziej zaawansowane narzędzia, które służą odkładaniu pieniędzy.

            Uczniowie w praktyce poznali podstawowe produkty bankowe jak konto osobiste, karta debetowa oraz lokata. Poznali też reguły bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni, jakie należy stosować przy płatnościach bezgotówkowych, np. w internecie lub przez komórkę.

            W części dotyczącej inwestowania omawiana była zależność ryzyka od zysku oraz korzyści jakie daje dywersyfikacja.

            W ramach lekcji "Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni" uczniowie dowiedzieli się o zagrożeniach występujących w cyberprzestrzeni, jak identyfikować metody socjotechniczne (m.in. phishing), w jaki sposób korzystać z ustawień prywatności w social mediach oraz jak bezpiecznie korzystać ze smartfona.

            Za aktywne uczestnictwo w projekcie Bakcyl szkoła SP73 otrzymała Dyplom Partnera

            Zapraszamy do galerii zajęć projektu Bakcyl

            Grażyna Chmielewska

            koordynator projektu 

          • Wróć do listy artykułów
  • Galeria zdjęć

      brak danych
  • Copyright Szkoła Podstawowa nr 73       

    Wszelkie prawa zastrzeżone